My little Poni

Hallå! Elin är fylld med glädje från dagens stallbesök, kärlek till Taihera och alla andra som gör livet såå mycket roligare :)

Fick order av Bettan-bus igår att komma och rida med henne idag så jag satte mig på en buss (!) och lydde chefen.
Gick med på en promenad med världens sötaste och mest hjulbenta Televink och han hade galet mycket fart för att vara så liten. Jag klarade av att hänga med iaf och kom till slut till stallet igen.
Där skuttade jag ner och hämtade det prickiga djuret och vi skuttade tillsammans till stallet, Taj var glad! misstänkte nästan att hon ätit något konstigt...
När jag kände efter så mådde jag inte speciellt bra och orkade verkligen inte med nått dressyrpass så jag tog mitt prickiga djur och rymde ut i skogen!
Skav av nosgrimman hade hon så vi kastade den långt bort och struntade i sadeln, tiden fanns inte. Var tvugna att hinna ut innan bossen kom tillbaka.
Taj skjöt iväg med hög hastighet när jag hade svingat mig upp (mycket graciöst) och jag hade vissa problem att få stopp på henne men vi kom överens om att skritt var ett bra sätt att starta på.
Vi red till vändplanen och badade lite i de sjöar som bildats längs vägen och hade full ös imellan.

När vi kom tillbaka till stallet efter en lyckad ridtur återstod det jobbiga, gå ned med hästen till hagen... ja jag vet, jag är lat.
Men jag kom på den brillianta iden att vänja Taj vid att jag rider i grimma så skulle vandrandet vara över så vi tog på grimman och 2 grimmskaft och traskade ut i paddocken. säkerheten först!
Den knäppa hästen chockade mig med att lyssna ännu bättre i bara grimma än i träns så vi jobbade lite.

-Okej, jag går i form! sa hon.
-Visst, vi gör skänkelvikning! Sa hon.
-Jaa, vi galopperar! Sa hon.
- HE.HE. vi bockar! sa hon.

Knastant! Men mycket intellegent!
Jo, jag har gått från ett halvblod utan hjärna till en travare som var om möjligt ännu dummare till den smartaste Knabstruppern som finns! Nöjd.

But... all good things must come to an end... Ojoj kommer jag överleva?!

Efter stallet åkte jag och Bettan och kollade på vår framtida sommarhage, fick godkänt!
Tror de är bokat med fyra hästar där nu! :) massa skoj!


Förra sommaren, Zenata och mimmi i min fina hage. grönt,grönt,grönt!

2010:
*Min!
*Maries Huragan
*Bettans Amanda
* Elins Speedy (?)

Lite oklart dock så jag hoppas att det klarnar.

Ska göra en intressekoll för badutflykt i sommar så håll koll! :)

Kärlek till världen!

LööV

Kommentarer
Postat av: Marie Hjalmarsson

Kul att rida i grimma=)

Självklart ska vi bada i sommar! Eller ja, om hästen går i då...själv badar jag inte XD Jag och Hurris är nog lika stora badkrukor båda två;) haha

Kram

2010-04-19 @ 22:45:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0